Thursday, August 12, 2010

JAPANESE FOOD

Kaki Furai atau tiram goreng celup tepung roti. Sangat sedap dan ranggup. kalau makan direstoran agak mahal harganya. Kaki atau tiram ini sangat murah terutamanya pada musim sejuk kerana pada musim sejuklah hasil tiram ini akan bertambah-tambah. Pada musim-musim lain juga ada dijual tetapi yang frozen. Walaubagaimanapun saya rasa semua kaki sedap samada frozen atau yang fresh. Kaki furai ni biasanya dicicah dengan sos dan mayonis..sedapppnya!!
Ini pula adalah Ebi Tempura Don. Di bawahnya ada nasi yang dicurahkan dengan kicap jepun. Manakala sayuran dan udang dicelup dengan tepung tempura kemudian digoreng garing. tepung tempura masih banyak stok lagi kat rumah ni..nanti boleh try.

Ini memang favorite saya, Kaki Don. Nasi Tiram. Tiram dimasak bersama kicap jepun kemudian diletakkan telur yang telah dipukul dan masak sehingga separuh masak dan tutupkan di atas nasi. Nampak simple dan senang disediakan...tapi bab tiram tu yang mahal kat sini. Bolehlah digantikan dengan kerang atau siput2 lain.













No comments:

Post a Comment